Apple a anunțat noutăți pentru această toamnă și s-a ținut de cuvânt. Noile modele de iPhone au fost lansate recent. Prețul rămâne mare pentru un telefon care se luptă cu o concurență puternică în piață, dar cei care sunt fideli acestor modele au plasat deja comenzi. Un detaliu neașteptat a stârnit rumoare pe site-urile de recenzii: modul în care sunt așezate camerele pe spate ar deranja pe cei care au o fobie mai puțin întâlnită.
Toamna vine cu noutăți și din partea Apple. Consumatorii așteptau deja de ceva vreme noile modele de Iphone, care au venit și cu un preț pe măsura. Pentru iPhone 11, iPhone 11 PRO și versiunea Pro MAX, doritorii trebuie să plătească între 699 și o mie de dolari. Este un atitudine curajoasă a celor de la Apple, mai ales într-un moment în care concurența a venit deja cu rivali puternici. Dincolo de nume, de faimă și de design-ul familiar, mulți s-au întrebat - pe ce dăm banii, de fapt?
Ben Bajarin, analist: Cred că iPhone 11 la 699 de dolari este un preț cu adevărat agresiv, mai ales în mijlocul tuturor acest dispute comerciale despre care oamenii credeau că vor ridica prețurile. Venind cu un produs minunat ca o actualizare la 10 R și sub acel preț este un mare lucru.
Noul iPhone 11 arată bine, așa cum ne-a obișnuit deja producătorul și vine în 6 culori diferite. Este fabricat din aluminiu și sticlă, are ecran Liquid Retina LCD și procesor cu 20% mai puternic decât cel vechi.
Marea noutate este legată de cameră. Cea de pe faţa telefonului, care are un obiectiv larg ce poate filma 4 k și în slow motion. Pe spate, telefoanele au trei camere, care promit fotografii de o înaltă calitate. Însă, este o noutate pentru iPhone, pentru că alte modele de la Samsung sau Huawei au deja trei camere și livrează rezoluții mari pentru poze.
Patrick Moorhead, analist: Consumatorilor le pasă foarte mult de camerele foto și de aceea am fost puțin surprins în ultimii ani că Samsung și Huawei au trecut în fața celor de la Apple. Samsung și Huawei au avut trei configurații ale camerei în decurs de doar un an, așa că Apple a cam trebuit să îi prindă din urmă. Apple a intrat acum în joc în special pe partea video a camerei, unde cred că vor da lovitura.
Modelele si mai scumpe, de peste o mie de dolari, promit o baterie care te ține mult, cum este varianta Pro Max. iPhone 11 Pro este echipat cu o cameră în plus, iar prețul incepe de la 999 de dolari.
Tim Cook, director executiv Apple: Acesta este iPhone 11 PRO. Acestea sunt cele mai puternice și avansate telefoane pe care iPhone le-a făcut vreodată, cu un design uimitor.
Patrick Moorhead, analist: Cred că experimentul industriei de a testa elasticitatea prețurilor a cam ajuns la final. Acum am putea vedea câteva telefoane pliabile și lucruri de genul care împing limitele, dar cred că pentru un telefon premium, am văzut care este limita. Și limita este 1.099 sau 999 de dolari.
Ca un element de culoare, criticile din partea consumatorilor nu au fost doar legate de preț, ci de design. Pe multe site-uri au apărut comentarii, potrivit cărora modul în care sunt așezate camerele de pe spatele telefonului alimentează o fobie, mai puțin cunoscută. Se numește tripofobie, frica de clustere de găuri foarte mici. Probabil mulți dintre voi nu ați auzit de asta, dar iată cum noile modele de Iphone au creat o întreagă zonă de dezbatere despre acest subiect.
Pe scurt, tripofobia înseamnă o reacție emoțională, mai mult sau mai puțin severă, la vederea unor imagini de acest fel. Efectele sunt de greață și de amețeală, iar 16% din populația lumii prezintă aceste simptome în fața unor imagini similare.
Dacă acest lucru va avea efect în vânzări, adică telefonul nu va avea succesul garantat la public, poate vom vedea ceva campanii de reduceri pentru aceste modele.
Dincolo de aceste lansări, compania Apple vine cu o nouă strategie pe partea de abonamente și cu prețuri care au agitat apele în piață - noile servicii de TV și gaming. Apple TV Plus se anunță un concurent redutabil pentru platforme precum Netflix sau Disney. Promite seriale şi filme de calitate, iar prețul este de sub 5 dolari pe lună.
Ben Bajarin, principal analyst at creative strategies: Nu ne așteptam ca Apple Arcade și, în special, Apple TV să aibă un preț atât de agresiv, de 4,99 dolari. Cred că asta va genera o dezbatere mare, deoarece oamenii se gândeau că vor cere mai mult, iar asta va fi o surpriză încântătoare.
În plus, cumpărătorii unui iPhone, iPAd sau Mac, vor primi un an gratuit de streaming TV, strategie companiei pe termen lung fiind să atragă sute de milioane de spectatori la serviciu, din potențialii cumpărători.
Analiștii se așteaptă ca Apple să vândă în jur de 200 de milioane de iPhone-uri anul următor, pe lângă alte dispozitive, iar asta asigură cel puțin zeci de milioane de potențiali spectatori pentru serviciile de TV și jocuri. Apple are în prezent aproximativ 900 de milioane de iPhone-uri active la nivel mondial, iar strategia de acum de a da agresiv în prețuri poate stimula cererea clienților care au amânat achiziția în trecut întocmai din cauza prețurilor mult prea mari.
Editor web: A.P.
Leave a Comment